‘‘Birkaç yıl önce ailemle Fransa'da seyahat ederken otoyolun hemen yanındaki güzelim çayırlarda otlayan yüzlerce ineği görünce büyülendik. Her şeyin ne kadar da güzel olduğuna şaşarak yol boyunca dışarıyı seyrettik.Derken yirmi dakika içinde ineklere aldırmamaya başladık.Yeni inekler de tıpkı ötekiler gibiydi ve önce bize şaşırtıcı gelen şey artık sıradanlaşmıştı.Hatta daha da kötüsü artık sıkıcıydı...’’
Seth Godin’in mor inek fikrinin nereden aklına geldiğini anlattığı cümleleriyle başlıyor kitap. Dünyaca ünlü bestseller kitapların yazarı Godin küçük girişimcinin büyük pazarda ‘‘farklı’’ olarak nasıl tutunacağını,büyüceğini anlatıyor hatta bu doğrultuda taktikler veriyor. Godin pazarlamacıların ünlü ‘‘ 7P’’ sine kendi deyimiyle kendi ‘‘P’’ sini ekliyor ‘‘Mor İnek’’ (purple cow) ve pazarlamacının bu yeni ‘‘P’’sini nasıl konumlandırıp tutunduracağını eğlenceli bir dille eğlenceli örneklerle anlatıyor.
Mor İnek ; pazarın giderek tek düzeleşmesine, pazarlamacıların farklılaşmayı bir risk olarak görmesine de eleştirel bir yaklaşım takınıyor. Godin her sektörde her işte büyük kazançlar sağlamayı kitabının temellerini üstüne kurduğu ‘‘mor inek’’ olmaya bağlıyor.
Farklılıklar üzerine yazılmış bu farklı kitap dünyada 150.000 den fazla alıcıya ulaşarak kendi alanında ‘‘mor inek’’ olmayı başarmış Seth Godin’i bestseller’a kadar taşıyor ve alanında başarılı olmak isteyen her pazarlamacının en azından bir göz atması gereken bir kitap olmayı hak ediyor.
Seth Godin / Purple Cow
No comments:
Post a Comment