Friday, June 14, 2013

Dijital Pazarlama Eğitimi’nin Pazarlamacılara Katkısı

Günümüzde dijital pazarlamanın geldiği nokta şaşkınlık verici durumdadır. Klasik pazarlama yöntemlerinin yanında güvensiz, yeni ve karmaşık görünen dijital pazarlamanın klasik pazarlama yöntemlerine rakip olabileceği hangimizin aklına gelirdi? 2000’li yılların başında yeni yeni tanımaya başladığımız ve güvensiz bulduğumuz bu yeni pazarlama alanını kimse dikkate almıyor, büyük şirketler dijital pazarlamayı karlı bir satış alanı olarak görmüyordu. İnsanlar güvenemedikleri sitelerden alış veriş yapıp, banka kartı şifrelerini ve ev adreslerini vermeye çekiniyor, ürünlerin ellerine ulaşıp ulaşmayacağını ise kestiremiyorlardı. Alışveriş yaptıkları yeri somut bir şekilde görüp yaşanabilecek sorunlarda başvurabilecekleri n aldığı reel bir mağaza arayan insanlar sanal marketleri güvensiz buluyorlardı. Ayrıca yüz yıllardır, parasını ödeyip satın aldığı ürünü görmek, dokunmak mümkünse denemek isteyen tüketiciler dijital marketlerde aradıklarını bulamıyorlardı.
Zamanla dijital pazarlamaya olan bu güvensiz yaklaşım kırılmaya başladı. Teknolojinin hızlı bir şekilde gelişmesi ve genç, yaşlı herkes tarafından kullanılmaya başlanmasının da etkisi büyük oldu. Tüketiciler oluşabilecek olumsuz sonuçların yanında dijital pazarlamanın olumlu yönlerinin farkına vardılar. Klasik pazarlamaya göre çok daha hızlı ve maliyetsiz olan bu yöntem günümüzde genç – yaşlı birçok insan tarafından kullanılan karlı bir pazarlama alanına dönüştü.

Dijital ve Sosyal Medya Pazarlama Mikro MBA Eğitimi


Dijital pazarlamanın bu kadar hızlı ve sağlam bir şekilde gelişmesinde teknolojinin yanı sıra dijital pazarlama eğitimi almış konunun uzmanlarının da etkisi büyük olmuştur. Konusunda uzman, bilgili dijital pazarlamacılar, tüketicilerin gözünde bu yeni pazarı güvenli ve talep edilir bir hale getirmişlerdir. Dijital pazarlama bilgisinin yanı sıra pazarlama iletişimi eğitimi de alan uzmanlar, bu yeni mecrayı pazarlama adına bambaşka yerlere taşımışlardır.

Stratejik Pazarlama Mikro MBA Eğitimi 


Sosyal paylaşım sitelerinin günümüzde etkinliğinin artması ile markalar, bu mecraya da girip tüketicilerine dijital alandan da seslenmek durumunda kalmışlardır. Sosyal medya eğitimi almış konunun uzmanları, dijital pazarlamacılarla markalarını en yüksek Pazar etkinliğine taşımayı amaçlamışlardır.

No comments: